Een online programma, is dat nu iets voor mij of niet? Wat zijn de voordelen? Voor mijn klanten en voor mijzelf? En zitten mensen daar wel op te wachten?
Grote kans dat deze vragen nu door je hoofd schieten. Of misschien heb je al een online programma, maar denk je ‘is dit het wel helemaal’?
In deze podcast ga ik in op de bezwaren, de voordelen en vertel ik je ook hoe ik verschillende online programma’s in mijn bedrijf heb verwerkt.
Dus pas op! Grote kans dat je aan het einde van deze podcast heel erg enthousiast bent over het integreren van een online programma in jouw aanbod.
Abonneer je ook op mijn podcast via iTunes en Spotify!
Wie zit hier op te wachten?
Een van de meeste overtuigingen die ik hoor is: zitten mensen wel op een online programma te wachten? Mensen willen toch graag met mij werken? En er zijn al zoveel online programma’s.
Maar ten eerste: wie zit hier op te wachten? Je ideale klant natuurlijk! Jouw ideale klant heeft een probleem en jij hebt de oplossing hiervoor. Maar die oplossing, die kan je in verschillende vormen aanbieden. Dat kan door veel 1 op 1 aandacht aan een klant te geven. Maar dat kan ook in de vorm van een online programma.
Mensen betalen graag voor kennis. Ze willen niet alles altijd maar zelf uitvogelen. Je ideale klant wil gewoon graag een kant en klaar programma waarin hij of zij stap voor stap wordt meegenomen naar de oplossing toe. Dit scheelt ze heel veel tijd en ze gaan er ook echt mee aan de slag, omdat ze ervoor hebben betaald.
Dus de resultaten van je klant zijn vele malen groter!
Impact
Hoeveel mensen kan je 1 op 1 helpen? En hoeveel mensen kan je in een online programma helpen? Een online programma zorgt ervoor dat je business veel schaalbaarder wordt. Je kan meer mensen helpen in dezelfde tijd. Je kan dus ook meer impact maken.
En wat voor jezelf ook nog eens heel fijn is, is dat je het product maar één keer hoeft te maken. En je kan het altijd blijven verkopen.
Klanten kunnen altijd instappen en de training volgen waar en wanneer ze maar willen. Ze hebben een heel mooi naslagwerk en kunnen de kennis en opdrachten steeds weer opnieuw herhalen en implementeren.
Waardeladder
Als mensen al één keer iets van je hebben afgenomen, is het makkelijker om nog iets anders aan ze te verkopen. Want ze weten wat je te bieden hebt, welke kennis je in huis hebt, hoe je deze kennis kan overbrengen. Ze kennen je dus al een beetje, ze vertrouwen je.
En als die online training bij hen aansluit, zullen ze dus veel sneller overgaan tot een vervolgaankoop.
Een online training kan dus ook een heel mooi instapproduct zijn naar een vervolgproduct of dienst bij jou. Het is een hele mooie manier om kennis met je te maken, vertrouwen op te bouwen en je als expert neer te zetten in jouw vakgebied.
Voor mij is dit dus een super fijn business model. Ook omdat dit gewoon doorloopt terwijl ik met verlof ben. Wat waarschijnlijk het geval is, nu je deze podcast luistert.
Misschien denk je nu wel, ik ga ervoor! Ik ben toe aan een online programma en hak die knoop nu meteen door.
Dat zou natuurlijk te gek zijn! En mocht je daar hulp bij willen, check dan zeker ook even MBB Mastery. Dat is mijn online programma dat niet alleen gericht is op het bouwen van je business, maar op het bouwen van je business vanuit de juiste mindset en connectie met je lijf. MBB staat dan ook voor Mind, Body & Business.
Het groepstraject zit nu vol, maar je kan dus wel direct met het online programma starten.
Liefs, Marlou
P.s. Deze aflevering is al een tijdje geleden opgenomen, omdat ik nu met verlof ben. Ondertussen ben ik op 10 maart bevallen van onze prachtige zoon Sun Bodi Dijkstra.