Dit kan geen toeval zijn.. Op de dag dat ik mijn nieuwe website lanceer komt Instagram met een nieuwe toepassing: IGTV. Dit is een letterlijk verlengstuk van Insta Stories, je kunt hier namelijk langere video’s op plaatsen. Waar je video’s bij Insta Stories maximaal 15 seconden mogen duren, is dit voor IGTV het minimum aantal seconden. Je kunt hier video’s uploaden van maximaal een uur lang. Ideaal dus voor personal branding! Hoe zet je IGTV in voor je bedrijf? Lees snel verder!

Je eigen IGTV kanaal aanmaken

Je kunt op twee manieren je eigen #IGTV kanaal aanmaken. Namelijk door de app te downloaden in de app store of door op je Instagram rechtsbovenin op het tv icoontje te klikken, vervolgens op het tandwieltje waar je een kanaal kunt aanmaken.

Volgens een studie van vorige maand zijn Snapchat, Instagram en YouTube de drie meestgebruikte apps onder Amerikaanse tieners tussen 13 en 17 jaar. Waar Facebook drie jaar geleden nog hét social media kanaal was, blijkt dat Instagram inmiddels veel populairder is. Nog maar 51 procent van deze doelgroep gebruikt Facebook. Instagram steeg juist van 52 naar 72 procent.

igtv

IGTV bedreiging voor Youtube?

Ik kan me heel goed voorstellen dat Youtube de komst van IGTV als bedreigend ziet. Ik heb zelf onlangs een poll gehouden op Instagram waarin ik vroeg of mijn volgers mijn video’s liever via Youtube wilden bekijken of via Insta Stories. Meer dan 80 % gaf aan mijn video’s het liefst via Stories te bekijken. Dat kwam mij heel goed uit, want mijn voorkeur ging daar ook naar uit. Youtube kost me namelijk veel tijd omdat ik de video’s dan allemaal nog moet monteren. En Insta Stories hoeft niet zo perfect, ideaal! Alleen die 15 seconden zijn soms zo irritant kort. Maar vanaf vandaag dus niet meer, woehoe!

IGTV inzetten voor personal branding

Zoals je weet ben ik all into branding. Ik geloof dat je veel meer omzet uit je bedrijf kunt halen als je een sterke branding en content strategie hebt. Hiermee ga je namelijk echt opvallen en gaan (potentiële) klanten je stijl herkennen. Ook is dit een geweldige manier om meer in contact te komen met je klant en om echt een band met ze op te bouwen. Waardoor je dus van je volgers fans en loyale klanten kunt maken.

IGTV is een perfect kanaal om in te zetten voor personal branding. Beelden zeggen meer dan woorden en door video’s te maken kun je echt je doelgroep gaan aanspreken. Ze krijgen het gevoel dat ze je kennen en dat is natuurlijk super belangrijk. Het gaat om de Know, Like en Trust factor. Wanneer ze het gevoel hebben dat ze je kennen, zullen ze je gaan vertrouwen en dus veel sneller iets bij je afnemen.

IGTV kanaal inrichten

Je kunt IGTV zien als een tv kanaal waar jij al je video content op kunt plaatsen. Maar wat plaats je dan voor content? Ik geef je alvast een aantal tips:

  • Introductievideo: wie ben je, wat doe je?
  • Behind the scenes
  • Kennis delen over een bepaald onderwerp
  • Je passies delen.

Voor mij is styling bijvoorbeeld één van mijn passies. Ik zou dan een aflevering kunnen maken waarin ik verschillende outfitjes ga stylen of waarin ik mijn interieur een restyling geef.

Daarnaast heb ik een missie om vrouwelijke onderneemsters te helpen om van hun business een brand te maken. Ik zou dan een serie video’s kunnen maken met ondernemerstips, branding tips of bijvoorbeeld tips om te groeien op Instagram.

Ik ben direct aan de slag gegaan met mijn IGTV kanaal @marlouvolkerink en heb mijn eerste video met Instagram tips al klaar gezet! Kijk je mee?

Wil je groeien op Instagram? Ik kijk graag met je mee! Vraag hier een Instagram review aan of doe mee aan mijn Instabranding programma. In zes weken tijd tillen we jouw Instagram account naar the next level. We gaan aan de slag met mijn Instabranding methode voor meer volgers, mooiere content en omzet uit Instagram. 

BewarenBewaren

BewarenBewaren