De rol van de perfectionist / streber in jou bij het creëren van content

Tijdens mijn Flow Content Retreat met 7 ondernemers kwam ik tot een aantal waardevolle inzichten. Het was fantastisch en ik heb zoveel energie gekregen van dit weekend. Ook leverde het me inzichten op die ik vooraf niet had kunnen bedenken. Ik nam er een podcast & video over op.

Hoe de perfectionist in jou je op dit moment nog saboteert in je doorbraak om écht succesvol te zijn. Om ijzersterke content te maken of een succesvolle lancering te draaien.

Is perfectionisme / streberig zijn per definitie negatief? Dat denk ik niet! Het kan je ook veel brengen.. maar het kan je ook in de weg zitten.

Want wat hebben we mega veel kunnen creëren in slechts 2 dagen tijd! Maar wat ik ook ontdekte: dat content creatie en persoonlijk leiderschap hand in hand gaan.

Bekijk / luister mijn inzichten & tips voor jou

Abonneer je ook op mijn podcast via iTunes en Spotify!

Deze 2-daagse bleek veel dieper te gaan dan creëren aan de oppervlakte. De deelnemers kregen een foto- en videoshoot maar werden ook zelf uitgedaagd om met hun contentstrategie en teksten aan de slag te gaan. En daarmee ook met hund mindset!

Ook zijn sommigen zichzelf (en hun ego stemmetjes) tegengekomen.

Misschien herken je dat wel…

Je kijkt naar concurrenten die zoveel online posten en delen.

En jij? Je deelt wel eens wat maar blijft wat onzeker.

Stemmetjes als deze kunnen de hoek om komen kijken:

  • Ben ik wel goed genoeg (en echt zo’n expert)?
  • Is deze tekst wel goed?
  • Is dit wel interessant om te delen?
  • Kan het niet veel beter?

Kortom: de perfectionist in jou aan het woord.

Hoe ga je daarmee om? En hebben succesvolle ondernemers deze stemmen ook?

Hoe zorg je ervoor dat je vanuit je hart creëert ipv vanuit je ego? En gewoon DOET! Gaan! Zonder schaamte, zonder angst..

 

“Liever perfect imperfect dan laten uit angst om te falen.”

– Marlou

 

Al is er maar 1 iemand die door je post in beweging komt? Dat is toch geweldig! Maar zolang je blijft uitstellen of je content niet de wereld in gooit hou jij jezelf (en je klanten) klein.

Het is aan jou om de leiding te nemen over je eigen gedachten en gedrag. Zodat je doelgroep de kans krijgt om jou (en je aanbod) te zien en over te gaan tot aankoop!

Een ander inzicht gaat over focus. Wat kun je creëren als je full focus werkt zonder afleiding of zelf sabotage?

Het gaat allemaal over verantwoordelijkheid nemen & persoonlijk leiderschap.

In deze aflevering neem ik je ook mee in de kracht van een sterke merkbelofte. Voor mijn retreat was dat: creëer in 2 dagen tijd content voor een half jaar.

Uiteraard komen er ook weer een hoop mindset tips aan bod. Kortom: lekker luisteren! Of bekijk de (imperfecte) video.

Boekentip in deze podcast: Ik en mijn (ik)ken van Karin Brugman

flow content retreat

“Wat was dit een fijn, leerzaam, intensief en mooi weekend. Ik ben in twee dagen mezelf en dus ook mijn bedrijf tegen gekomen waardoor ik nu heel helder heb wie mijn ideale klant is en wat haar verlangens en problemen zijn. Door deze basis goed neer te zetten stromen de ideeën voor content als vanzelf. Daarnaast heb ik mooie beelden ontvangen van de video- en fotograaf.

De begeleiding van alle dames was fijn, warm, ontspannen en vooral heel leerzaam en leuk. Ik kijk terug op een fantastisch weekend vol verbinding met andere vrouwelijke ondernemers.

Ik heb veel van Marlou maar ook van de andere dames geleerd waardoor ik vooral veel lol heb gekregen in het maken van content. Eigenlijk zou ik ieder jaar wel zo’n Retreat willen doen 🙂 “

– Sabine van Praktijk Meerzicht

Interesse om ook mee te gaan op mijn Content Retreat?

Stuur me een DM op Instagram: @marlouvolkerink om je vrijblijvend op de interesselijst te zetten

GO FOR IT!!

content retreat

content retreat content retreat

content creatie

content creatie

Meer behind the scenes beelden zien van mijn Flow Content Retreat? Check mijn hoogtepunt op mijn Instagram. 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *