Hoeveel geld investeer je in marketing? Wat is slim en wat is niet zo handig? Veel ondernemers kijken naar wat ze maximaal per maand aan marketing uit willen geven. Maar ik kijk hier anders naar, ik kijk naar wat het me oplevert.

Daarom heb ik in deze podcast mijn Excel sheet erbij genomen en neem ik je mee in mijn cijfers rondom marketing. Hoeveel geld besteed ik aan advertenties? En wat voor tips heb ik voor jou, als het gaat om investeren en marketing?

Dat hoor je allemaal in deze video en podcast!

 

Abonneer je ook op mijn podcast via iTunes en Spotify!

P.s. Wil je er ook graag beeld bij? Bekijk dan de video in deze blogpost of op mijn YouTube kanaal!

 

Voor mij was 2020 een bizar goed jaar. Zowel op privé als zakelijk gebied. Ik geef het zelfs een 9.

Zakelijk heb ik ontzettend grote stappen gemaakt en dat komt mede doordat ik niet terughoudend ben geweest in investeren. Ik heb geïnvesteerd in een goede coach, in mijn marketing, een goed team en techniek. Maar in deze podcast gaat het dus over investeren in marketing en deel ik ook mijn cijfers met je.

 

Je Return On Investment (ROI)

De meeste ondernemers kijken naar wat ze maximaal per maand aan marketing uit willen geven. Ik kijk hier anders naar. Van ‘wat wil ik uitgeven’ naar ‘wat levert het me op’!

Wat is de ROI, de return on investment. Want je kan alles meten. Hoeveel euro steek je er in? En hoeveel euro krijg je er uit?

 

Een voorbeeld. Van april 2020 t/m juni 2020 heb ik voor mijn online programma Hello New You €15.000 gespendeerd aan advertenties op Instagram en Facebook. Er liep een grote actie omdat de sportscholen waren gesloten en ik het iedereen enorm gunde om toch lekker te kunnen blijven sporten.

Uiteindelijk leverde de verkoop van dit programma mij €40.000 op. De ROAS (return on ad spent) was 2,6. Elke euro die ik had geïnvesteerd werd dus 2,6 keer zoveel waard.

Dan zie je opeens hoeveel investeren je kan opleveren.

 

In de podcast deel ik nog veel meer cijfers, details én mijn totale marketing investering. Want ik heb dus heel veel opgeschaald in het afgelopen jaar. Maar het heeft me ook heel veel opgeleverd. En dat wilde ik graag met je delen. Een andere kijk op geld, investeren en marketing.

Misschien is het wel echt een eyeopener voor je, want weet dat je het dus kan zien als een investering. Niet als een kostenpost, want deze investering gaat je geld opleveren.

 

Kan je bij jou marketing nog wel wat hulp gebruiken? Check dan zeker even mijn Mind, Body & Business programma.

 

Veel luisterplezier!

 

Liefs, Marlou