Wat als een klant niet tevreden is?

Een onderwerp die vaak vermeden wordt: ontevreden klanten. Toch heeft bijna iedereen ze.. zeker als je gaat opschalen. Een 100% tevredenheidsscore zou geweldig zijn maar is vaak niet de realiteit.

Hoe zit dat bij mij?

Ik heb gelukkig veel blije en terugkerende klanten. Maar zo nu en dan heb ik wel eens een klant die niet helemaal happy is. Wat zegt dat over mij? En hoe ga ik daarmee om?

Eerlijk is eerlijk: voorheen zou ik in de stress schieten. Ik zou onzeker zijn geworden en aan mezelf gaan twijfelen.

Dit is ook wat ik vaak zie bij klanten die te maken krijgen met ontevredenheid.

Als coach heb ik alleen de gave ontwikkeld om door de oppervlakkige lagen heen te kijken. En kan ik mijn vinger precies op de zere plek leggen.

En guess what? Die zere plek.. die zit niet bij mij.

Een lesje spiegelen en verantwoordelijkheid nemen!

 

Abonneer je ook op mijn podcast via iTunes en Spotify!

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *