Dit moet je weten als je gaat lanceren

Zo. Wat een intensief begin van het jaar hebben mijn team en ik achter de rug! Ik heb net een heerlijke workout van het nieuwe Hello New You gedaan en ik dacht: het is tijd om jou eens mee te nemen in hoe ik Hello New You 2.0 heb gelanceerd. En natuurlijk ook: hoe lanceer ik normaal gesproken mijn andere programma’s, zoals MBB Mastery?

In deze podcast neem ik je mee in hoe ik lanceer en geef ik je een hele boel tips. 😉

Abonneer je ook op mijn podcast via iTunes en Spotify!

 

Hoe het allemaal begon…

De allereerste versie van Hello New You is ontstaan vanuit de workouts die ik maakte voor mijn platform Followfitgirls. In de afgelopen drie jaar deden er zelfs 5.000 vrouwen mee aan Hello New You. En toen… begon het te kriebelen. Ik wist: het is tijd om next level te gaan. Qua inhoud, uitstraling én verdienmodel.

 

Het eind van 2021 naderde en ik dacht: eind 2021/begin 2022 is een mooi moment om de nieuwe versie van Hello New You te lanceren. Want ja, dat is juist het moment waarop mensen goede voornemens maken en weer zin hebben om in beweging te komen.

 

Zo gezegd, zo gedaan. Ik heb de nieuwe versie uitgedacht, de branding opnieuw laten ontwikkelen en natuurlijk de inhoud vernieuwd. En ondertussen zijn we stilletjes begonnen met lanceren en promoten. Ik zal een paar belangrijke tips met je delen in dit artikel, maar in de podcast deel ik zeker nog 10 tips met je. Dus, de moeite waard om die ook nog even te luisteren.

 

Sell before you’re ready

Wat ik erg belangrijk vind als ik ga lanceren, is dat ik al verkoop voordat alles volledig staat. Je hoeft nog niet je hele training of programma af te hebben. Als je zorgt dat de inhoud voor de eerste 2-4 weken staat, dan ben je klaar om te verkopen. Zo voorkom je dat je eerst maanden gaat werken aan de inhoud én dan pas kan verkopen. Goed voor de omzet en de inhoud. Want zo kun je ook tussentijds feedback vragen aan je deelnemers en horen waar ze (nog meer) behoefte aan hebben.

Begin op tijd

Iedereen weet het, maar ook vrijwel iedereen gaat de mist in bij deze tip: begin op tijd. Neem voldoende tijd om eerst voor jezelf te bedenken: wat is het doel? Hoeveel deelnemers wil je en uit welke vijver ga je deze halen? Als je dat weet, kun je een planning maken. Enerzijds natuurlijk een planning voor het maken van de eerste content. Maar ook ter voorbereiding op de launch: het (laten) schrijven van bijvoorbeeld de salespage, maar ook de mailcampagnes, advertenties en alles wat jij nog meer in wilt gaan zetten. Als jij alles op tijd hebt staan, voorkom je last minute stress en heb je voldoende tijd om alles door en door te testen.

 

En merk je dat je toch te krap zit in je planning? Gun jezelf dan iets meer tijd. Zodat je alles in één keer goed neer kan zetten en je niet de kantjes er vanaf loopt. In de podcast vertel ik ook over hoe ik hier zelf mee om ging met de lancering van Hello New You 2.0.

 

Extra tip: als je op tijd begint, heb je ook nog de ruimte om een pre-launch te doen. Denk hierbij aan hints geven online, laten weten dat je iets aan het voorbereiden bent én wellicht al voorbereidend werk doen door een gratis weggever te lanceren. Zo creëer je voor de officiële launch een nog grotere warme vijver. Oftewel: meer verkoopkansen.

Meten is weten

Een doel is leuk. Maar heb je niks aan als je niet op de cijfers zit. Lanceren betekent ook: meten, meten en nog eens meten. Bekijk wekelijks of dagelijks de cijfers. Wat gaat erin? Wat komt eruit? Alleen op deze manier weet je of je op schema ligt.

 

Dit zorgt er ook voor dat je tijdens je lancering kan bijsturen en kan optimaliseren. Moet je wellicht nog meer mails sturen? Kun je nog meer advertenties en platformen inzetten? Zo ga ik zelf nu bijvoorbeeld voor Hello New You testen met een nieuwe gratis weggever, influencer marketing en eventueel een gratis proefweek.

 

Zo, dat waren al een aantal belangrijke tips rondom lanceren. Maar luister ook nog zeker even de podcast. Want daarin ga ik nog dieper in op de lancering van Hello New You 2.0 en geef ik ook nog tips over zaken als het prijspunt bepalen, werken met een lanceerteam, urgentie creëren en je programma zo waardevol mogelijk maken.

Check it out!

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.