Dit is hoe ik mijn aanbod en prijzen vaststel

Afgelopen week hadden we een teammeeting en die zorgde voor zóveel inspiratie, dat ik gewoon echt even een podcast op moest nemen. We hadden het namelijk over mijn aanbod en pricing.

Twee vragen stonden centraal: is het slim om mijn aanbod uit te breiden? En hoe bepaal ik mijn prijzen? Ik vertel het je in de podcast én ik geef je tips om hier meteen zelf mee aan de slag te gaan.

 

Goed, laat me je even meenemen in het verhaal.

 

Abonneer je ook op mijn podcast via iTunes en Spotify!

 

Werken vanuit vrouwelijke energie

Onlangs had ik een gesprek met mijn mastermind leden en daar zitten een aantal vrouwen tussen die ook net moeder zijn geworden. En zij zeiden: “Ik voel me soms zo fuzzy in mijn hoofd. Alsof ik nog niet 100% aanwezig ben en nog niet op mijn normale niveau kan werken.”

 

Ik herkende dat ergens wel. Vooral toen ik nog borstvoeding gaf. Ik had natuurlijk net onze prachtige zoon op de wereld gezet. En ik had hele andere prioriteiten. Bovendien had ik voor mijn verlof, begin dit jaar, MBB verkocht voor een heel jaar. Waardoor ik het voor de omzet eigenlijk niet meer hoefde te doen. Een luxe positie. Maar het liet me zien dat ik veel meer in mijn vrouwelijke energie zat: niet werken om het werken, maar vanuit flow, intuïtie en inspiratie. Ik was veel meer naar binnen gericht. Mannelijke energie richt zich veel meer op knallen vanuit ratio.

 

Sinds ik ben gestopt met borstvoeding geven, voel ik dat mijn drive langzamerhand weer terugkomt om iets nieuws te lanceren. Maar ik voel ook dat ik het niet hoef te ‘ontwikkelen’, het mag gaandeweg ‘ontstaan’. Vanuit flow.

 

Bij één product blijven of uitbreiden

Tegelijkertijd kwam er bij mij een beperkende overtuiging naar boven. Ik hoorde namelijk laatst iemand een mening geven over “Van die ondernemers die constant iets nieuws de wereld in slingeren”. Alsof dat iets slechts is. Maar ik zat daar over na te denken: is het verkeerd om constant te blijven vernieuwen en uitbreiden? In sommige gevallen niet en in sommige gevallen wel. Vaag he. 😉 Ik geloof dat dit alles te maken heeft met jouw human design. De manier waarop je ‘gewired’ bent. Wat ik daar precies mee bedoel, vertel ik in de podcast. Luister hem via het audiofragment hierboven.

 

Bij mij kwam de inspiratie voor mijn nieuwe product omhoog naar aanleiding van MBB Live. Ik had daarvoor een journal ontwikkeld. (Stiekem een lang gekoesterde wens van mij. ;)) Maar ook dit gaf zichzelf vorm. Er kwam een Canva template op mijn pad en ik voelde het gewoon helemaal. Vanuit daar is een soort zes-stappen methode ontstaan om je dromen en doelen te manifesteren. Lang verhaal kort, uiteindelijk was daar mijn journal! En toen voelde ik: dit moet onderdeel worden van mijn nieuwe aanbod.

 

Komt ze wéér met wat nieuws

Dus ja, dat was wel even een kwestie van: “Komt ze weer met wat nieuws.” Maar is dat erg? Nee. Ik heb voor mezelf 100% helder dat MBB mijn basis is, mijn grootste en belangrijkste traject. Het bevat alles: mind, body en business. Ik voel alleen dat ik nog iets mis. Een soort opstapje naar MBB, voor ondernemers die nog meer startend zijn.

 

Maar hoe weet je nu of het slim is om je aanbod verder uit te breiden? Mijn tip: denk na over of dit nieuwe aanbod bijdraagt aan jouw hogere doel. Bij mijn nieuwe aanbod weet ik dat het in lijn ligt met mijn belangrijkste aanbod MBB. Het helpt mijn potentiële klanten bij het beklimmen van de waardeladder, in plaats van dat het verwarring zaait. Dan weet je dat je goed zit.

 

Marlou, wat is een waardeladder? Dit is je aanbod van gratis tot betaalde producten. Waarbij het product met de hoogste prijs bovenaan staat. Zo kunnen mensen bij mij gratis mijn podcast luisteren of mijn masterclass kijken. Daarna laagdrempelig kennismaken met mijn presets of Instabranding traject. En vervolgens komt MBB in beeld bij de mensen die echt willen groeien.

 

Wat een gek er voor geeft

Nog even terugkomend op onze teammeeting, daarin hadden we het ook over pricing. Specifiek over de prijs van mijn presets. Waar is die prijs op gebaseerd? Wat is de toegevoegde waarde? En ik merkte dat ik met gemak kon uitleggen, waarom ik mijn presets aan bepaald bedrag waard vind. Maar iemand anders kan daar een hele andere mening over hebben. Ze zeggen niet voor niets: wat een gek er voor geeft. Al wil ik daarmee absoluut niet zeggen dat je alles voor een zo hoog mogelijke ‘high-end’ prijs moet verkopen. Zeker niet.

 

Luister zeker even de podcast als jij wel eens twijfelt over je aanbod en de ‘juiste’ prijs, want daarin geef ik je een aantal tips om een goede prijs te bepalen voor jezelf. En ik leg je ook uit hoe je daarbij gebruik kan maken van jouw human design en manifestatievermogen.

 

Je dient anderen door te vragen wat jij waard bent, waardoor jij het ook (letterlijk) verdient.

 

Because you’re totally worth it!

 

P.s. Wil jij ook de mooiste foto’s maken met mijn presets? Check dan mijn Mobile Preset Pack!

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.